Hitta historia

Sidor

tisdag 16 mars 2010

"Tja, tja grabbar! Hur är'e?"

Ledsen att det inte kommit nåt nytt än men det kommer, det kommer, var så säkra. En liten, liten fågel har viskat i mitt öra att den eminente mister K.Stolpe har ett episkt inlägg på gång såväl som jag, vad jag har förstått så kommer det bli inlägg om två av de mest välkända och hårdnackade krigarna någonsin. Ni får själva gissa tills sanningens ögonblick slår till! Vårt "bad-ass krigar-tema" fortsätter alltså! (YAY!)

Sen kommer det att startas en ny serie inlägg om kända historiska personer, jag har inte beslutat om vem det första ska handla om, men det lutar åt en pirat med svart skägg.

MEN VÄNTA! Det är inte allt! (är det inte allt?! O.o) Nej, det är inte allt! Det kommer även lite småfakta om historiska snedsteg, missuppfattningar och annat småplock som ni kan finna intressanta, roliga eller bara, rent ut sagt, tokiga!

Så håll utkik, annars kanske ni missar det!

Thank you and goodnight! // Thomas och Historiens Vingslag

"En häst, en häst! Mitt kungarike för en häst!" -- William Shakespears "Rickard III" (1594)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar